Чао, Корона! Здравей, нов живот!

Надали някога сте си представяли, че може най-хубавият период в живота ви да съвпадне със световна пандемия. Е, много жени през последните месеци се сблъскаха с предизвикателството да си бременна по време на коронавирус Covid-19.

Днес ни е особено приятно, не само защото нивата на заболеваемост намаляват и хората постепенно се връщат към ежедневието си, а защото си говорим с Йоланда Иванова (последвайте я в инстаграм, ако все още не сте: @yolandayordanova). Засега пием английски чай само по скайп, но се надяваме скоро да се срещнем с нея и на живо. Какво ще ни разкаже Йоли за нейната първа бременност по време на пандемия и как протича тя в Англия, разберете малко по-надолу. 




- Йоли, представи се с няколко думи 😊
- Казвам се Йоланда Иванова. Пиша Иванова с леко замисляне, защото самата аз все още свиквам с променената фамилия. Въпреки, че със съпруга ми сме заедно от вече 9 години, през последните 2, животите ни бързо се промениха след страхотното предложение за брак, невероятната сватба и сбъдването на най-голямата ни мечта - забременяването с първото ни детенце. Всичко се случваше паралелно със завършване на магистърските ни образования в Англия и времето летеше неусетно. И ето ме, вече на 26 години с няколко сбъднати мечти зад гърба си и на път да осъщестим най-голямата - раждането на нашето първо бебче.  

Така накратко се представи тя, а ето и нейния пленителен разказ. Съветваме ви и вие да си направите един чай и да го изчетете на един дъх!  
Бременноста на една жена и очакването на новия живот е магия и вълнение за цялото семейство. В днешните времена на световна пандемия и свикване с новото “нормално” биха смрачили позитивните емоции на бъдещата майка. Вече навлизам в седми месец от моята бременост и въпреки, че всеки ме съветва да се наслаждавам на всеки един момент от нея е имало често моменти, в които световната ситуацията, в която се намираме ме е притискала и ме е натъжавала. Появяваха се въпроси в главата ми от сорта на как да се насладя, като не мога да споделя усещането си с близките ми, не мога да се разходя в парка с други бременни и да споделим преживяванията си, не мога да се разходя в магазини за бебешки дрешки и да помечтая как държа в ръцете си сбъднатата ни мечта. В крайна сметка, щастливки сме всички бременни жени, че сме получили възможноста да създадем човешки живот в утробите си и независимо от ситуацията по света успяваме да се запазим спокойни и обнадеждени, че хубавото предстои! 


Една от може би най-стряскащите промени за мен беше социалната изолация. От самото начало на бременноста си знаех, че искам да родя по напълно естествен начин и движението бе много важно за мен. Представях си как веднага щом времето позволи ще прекарвам дълги часове навън в разходки сред природата. Със съпруга ми живеем в Англия и с настъпване на социалната изолация, въпреки че имаме възможност да излизаме веднъж на ден, с цел поддържане на физическа активност, аз продължавах да съм изплашена и да предпочитам престоя вкъщи. Страхувах се от срещата с други хора и исках максимално да предпазя малкото човече в себе си, самата мен и моя съпруг. Започнах да практикувам редовно йога за бременни в хола ни. Никога преди това не бях правила йога и не вярвах, че упражненията могат да ме накарат да се почувствам по-добре. Още от първата тренировка, изключително много ми хареса не само физическата активност, но и спокойствието, което получавах до края на деня. С напредване на социалната изолация, реших, че мога да си позволя едночасови разходки в ранните часове на деня, за да увелича максимално движението си. И така, въпреки, че не пазарувах и нямах никакъв социален контакт успях да намеря начин да се движа и да доставям необходимата активност на тялото си. 

Във времето, в което съм си вкъщи обичам да се включвам в онлайн уебинари и класове за бременни, където сертифицирани лектори споделят важна информация, за всичко което предстои. Колкото повече неща научавам за бременноста, раждането и отглеждането на едно малко бебе, толкова по-спокойна  и готова се чувствам. Далеч съм от мисълта, че за периода от девет месеца ще мога да се подготвя максимално и няма да има какво да ме изненада. Със сигурност, изненади ще има, но поне ще осигуря на себе си спокойствие и психика, готова да посрещне всяка една промяна в живота ни от тук нататък. В едночасовите си разходки сутрин слушам подкаста “Мама говори” в Спотифай и съм толкова увлечена по него, че често по време на обяда ни със съпруга ми коментираме темите, които съм изслушала. Откривам за полезни и онлайн семинарите на Ася Демирева. Но смятам, че е важно да подбираме умно източниците си на информация. Със сигурност клипове от родилната зала и влогове на раждания не биха ни помогнали да изградим позитивна психика и вярване, че можем да се справим. Обучителните източници на информация са достатъчни, за да ни запознаят с непознатото и да ни изградят представа за всичко, което предстои. 



Прегледите с проследяващ акушер-гинеколог се случват не точно както си ги представях, но съм щастлива, че все пак се случват и бременноста продължава да бъда следена. Таткото няма как да присъства вече на прегледите, но благодарение на съвременната техника, успя да чуе сърчицето на бебче в онлайн връзка от кабинета. В началото се чувствах доста притеснена, когато на входа на болницата ме посрещат лекари, облечени в предпазни облекла и мерят температурата ми. Чувството е, че все едно не си от тази планета и представляваш опасност за околните. Смятам, че хората сме създадени да принадлежим един на друг и тези мерки биха могли да повлияят на нечия психика. Пред кабинета на акушерката вече няма други бременни жени, с които да си обменим няколко думи, дори на седалките има табели, да не се сяда. В кабинета акушерката е с предпазна маска, ръкавици и пластмасов шлем за пълна защита. Задължително трябва да си измия ръцете след като вляза при нея и да използвам гел за дезинфекция. Всички тези нагледно дребни, но необходими подробности допринасят за неспокойствието в младата майка. Но както казах и в началото, радвам се, че поне бременноста ни продължава да се следи и получаваме необходимата грижа, въпреки всичко случващо се около нас. От друга страна времето, което прекарваме вкъщи ни позволява да се фокусираме върху разнообразното си меню и да подсигурим необходимите витамини на нашето бебче, а и на самите нас. Аз съм на мнение, че не бива да разчитаме само на допълнително взетите витамини за бременни. Скоро бях чела статия, в която се споменаваше, че плацентата не допуска витамините, които приемаме допълнително да достигнат до бебето и само тези, набавени от храната успяват да преминат през нея и да достигнат до нашето мъниче.  

Бременност по време на пандемия ни носи възможноста да прекарваме повече време в кухнята, в готвене и грижа за нашите тела. Друг важен фактор, свързан с бременност по време на пандемия според мен е честата комуникация с нашите близки и приятели. Това, че няма как да се виждаме често не означава, че трябва да спрем връзката си с тях. Напротив, именно в такъв момент всеки приема ситуацията по различен начин и за някои това би било много страшно и натоварващо. На мен ми се отразяват страхотно дългите разговори с родителите ми на бебешки теми, дори и вече поколенията да имат различни разбирания за това как се отглежда едно дете. Интересно е да откриваш как дългогодишни вярвания са променени, а и най-вече са подобрени. Честите разговори с приятелки пък ме отпускат и ме разсейват за секунда от всички бебешки теми, които непрекъснато ме заобикалят. Много е важно да не се затваряме в себе си и мислите си, а да споделяме всички преживявания, а защо не и тревоги. Голям процент от притесненията ми изчезнаха щом започнах да ги коментирам с други мами. Скоро си мислех, че и разговорите с коремчето ми могат да са по-продължителни в момент като този. Ако продължавах да ходя на работа, най-вероятно през по-голямата част от деня щях да съм мълчалива, а сега имам възможност да си “поговоря” с бебче, да прочетем някоя приказка а и защо не, просто да си помечтаем за бъдещето. За финал мога да обобщя, че независимо къде се намираме и какво се случва със света около нас, бременноста за всяка жена е магия, на която нищо не би могло да повлияе. Майчинските инстинкти позволяват да се справим с всяка една ситуация и да се подготвим максимално за това, което предстои. Нека се грижим за себе си, като подготвим не само телата, а и умовете си. Нека се движим редовно, разтягаме се, за да предоставим необходимото пространство на нашите мъници. Нека се информираме, за да бъдем подготвени, а и най-вече спокойни. Щом се храним здравословно и обръщаме внимание и на психичното си здраве, освен физическото, бременноста ще бъде запомнена като мил спомен, та дори и по време на световна пандемия. 


Благодарим на прекрасната Йоли, че ни допусна в нейния свят! С нетърпение очакваме нейната принцеса и нашия подарък за нея вече пътува към дъждовна Англия!


Коментари

Популярни публикации от този блог

Сладки сънища за вашите мъници с консултант по детски сън

Поканиха ме на погача - ами сега?